Práca v kancelárii je pre mnohých z nás neoddeliteľnou súčasťou dňa. Je jedno, či pracujete na počítači, triedite dokumenty alebo máte na starosti dôležité telefonáty – v kancelárii sa jednoducho musíte cítiť dobre.

Hovorí sa, že poriadok je pre hlupákov, inteligentný človek zvládne aj chaos. Avšak, nie vždy to je pravda. Predstavte si ten scenár – faktúry rozhádzane po stole, milión zabudnutých poznámkových blokov, ktorých obsah už naozaj neviete k ničomu priradiť, pár obalov z bagety alebo krabice z donášky jedla. Toto už naozaj môžeme zaradiť ako námet na horor.

V neupratanom a špinavom prostredí sa znižuje sústredenosť a vaša produktivita začne veľmi rýchlo mieriť smerom na dol. V najhoršom prípade sa pristihnete, ako nemo hladíte na kopu neporiadku a neviete, kde začať. Ako predísť takýmto situáciám?

Kanceláriu by sme mohli rozdeliť na tri zóny – zóna stola, zóna okolia stola a zóna nábytku. Každá z nich má svojich pomocníkov, vďaka ktorým udržíte všetko na svojom mieste.

Zóna kancelárskeho stola

Poriadok sa na stole neobjaví len tak z ničoho nič, treba mu troška dopomôcť. Správny kancelársky stôl sa nezaobíde bez praktického zakladača na dokumenty a takisto stolného stojana, do ktorého hravo uložíte všetky papiere. Vaše perá a ceruzky určite poteší štýlový stojanček na písacie potreby, ktorý docieli, že budete mať všetko vždy po ruke. Do stojanov môžete uložiť aj ostatné potrebné „náradie“, ako napríklad nožnice alebo lepiacu pásku.

Zóna okolia stola

Sme presvedčení, že nikto nezahadzuje odpadky úmyselne na zem (pokiaľ teda nie ste spisovateľ bez nápadu z nejakého amerického filmu), no niekedy si až neskoro uvedomíme, že okolo vás vyrastá hotové smetisko. Obaly, či papiere, ktoré „vyhodíme zajtra“ sa začnú kopiť a zachrániť vás môže jedine kôš na odpadky. Kôš by mal mať čestné miesto pod vašim pracovným stolom. Typ a materiál koša vyberajte podľa toho, čo bežne vyhadzujete. Ak bude slúžiť aj ako domov pre nechcené zbytky jedla alebo aromatické obaly, zvoľte uzatvárateľný kôš.

Zóna nábytku do kancelárie

Vhodný nábytok do kancelárie by mal byť nielen štýlový, ale aj funkčný. Zásuvky na vašom pracovnom stole určite nepokryjú všetky dokumenty a spisy, preto je nevyhnutné pridať k nim ďalšie kusy nábytku. Praktickým riešením do akejkoľvek pracovne sú úložné skrinky. Vybrať si môžete poličkové, uzatvárateľné alebo aj uzamykateľné modely. Tým, ktorí nemajú v kancelárii dostatok miesta, skvele poslúžia nástenné police. 

Komentáre k: Ako udržať poriadok v kancelárii?

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.